01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7info@spidor.pl

Nowe oznaczenie PEGI – zakupy w grze

Nowe oznaczenie PEGI – zakupy w grze

  PEGI ogłosiło dzisiaj wprowadzenie nowego oznaczenia treści do gier wideo w dystrybucji fizycznej. Oznaczenie to ma na celu informowanie rodziców o możliwości dokonywania zakupów w grze wideo. Ikona „zakupy w grze” jest już stosowana przez PEGI w cyfrowej dystrybucji gier  (z wykorzystaniem procesu IARC), ale od tej pory konsumenci zobaczą ją także na opakowaniach…

Sympozjum naukowe „Własność intelektualna w świecie cyfrowym”

Sympozjum naukowe „Własność intelektualna w świecie cyfrowym”

Z przyjemnością informujemy, że dr Ireneusz Matusiak reprezentujący Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego poprowadził panel dyskusyjny „Ochrona własności intelektualnej w grach komputerowych” podczas sympozjum naukowego „Własność intelektualna w świecie cyfrowym”. Więcej szczegółów na temat sympozjum oraz program znajduje się poniżej. Sympozjum naukowe „Własność intelektualna w świecie cyfrowym” zostało zorganizowane przez Urząd Patentowy RP w…

Kondycja Polskiej Branży Gier 2017

Kondycja Polskiej Branży Gier 2017

Jeszcze kilkanście lat temu gry wideo wydawały się sferą zarezerwowaną jedynie dla najwiekszych entuzjastów technologii oraz młodszej części społeczeństwa. W ciągu ostatnich 10 lat demografia graczy zmieniła się radykalnie, a to za sprawą wzrostu liczby graczy wśród osób, które z tego typu rozrywką miały do czynienia rzadko, tj. wśród kobiet w średnim wieku i osób…

Dzień Nowych Technologii w Edukacji

Dzień Nowych Technologii w Edukacji

Z przyjemnością informujemy, że w dniu 21 marca 2018 r. odbył się Dzień Nowych Technologii w Edukacji pod patronatem European Schoolnet. Organizatorem wydarzenia było Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego. W inauguracji Dnia Nowych Technologii w Edukacji wzięła udział p. Anna Zalewska  Minister Edukacji Narodowej. Gości powitali także p….

SPIDOR partnerem Dnia Nowych Technologii w Edukacji

SPIDOR partnerem Dnia Nowych Technologii w Edukacji

Z przyjemnością informujemy, że w dniu 21 marca 2018 r. odbędzie się Dzień Nowych Technologii w Edukacji organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego. Wydarzenie odbędzie się w Zespole Szkół nr 1 w Piasecznie. Oficjalne otwarcie zaplanowane jest na godzinę 10:00. Gości powita Minister Edukacji P. Anna Zalewska,…

Naukowcy zabierają głos w sprawie aktualizacji przez Światową Organizację Zdrowia międzynarodowej klasyfikacji chorób.

Wybitni badacze i naukowcy zabierają głos w sprawie aktualizacji przez Światową Organizację Zdrowia międzynarodowej klasyfikacji chorób.   W artykule A Weak Scientific Basis for Gaming Disorder: Let us err on the side of caution, który pojawi się w The Journal of Behavioral Addictions szerokie grono uznanych na całym świecie ekspertów w dziedzinie zdrowia psychicznego wskazuje…

Nowe oznaczenie treści – Zakupy w grze

Branża gier wideo dba o większą przejrzystość i promocję odpowiedzialnego korzystania z gier. Branża gier z zadowoleniem przyjmuje inicjatywy związane z rozwojem systemów klasyfikacji wiekowej ESRB i PEGI w celu dodania nowych oznaczeń informujących rodziców i opiekunów o obecności ofert zakupu w grze. PEGI (Pan European Game Information) jest obecnie w trakcie opracowywania nowego oznaczenia, które będzie towarzyszyć obecnym 7…

Wspólne stanowisko SPIDOR i ISFE w sprawie loot boxów.

Biorąc pod uwagę niedawne zainteresowanie mediów i regulatorów występującymi w grach loot boxami, chcemy jasno powiedzieć, że członkowie SPIDOR oraz federacji Interactive Software Federation of Europe są przekonani, że mechanika loot boxów w grach wideo nie ma cech hazardu.  Loot boxy to występujące w grach pudełka zawierające narzędzia, cechy, artefakty, które umożliwiają graczom przyspieszenie procesu…

GRAJ BEZPIECZNIE Poradnik o grach wideo

GRAJ BEZPIECZNIE Poradnik o grach wideo

GRAJ BEZPIECZNIE – PORADNIK O GRACH WIDEO w którym znajdziecie: praktyczne wskazówki, jak wybrać grę dla swojego dziecka informacje o ustawieniach kontroli rodzicielskiej na konsolach Playstation, Xbox, Nintendo Switch opisy najnowszych gier na Playstation, Xbox, PC i Nintendo Zapraszamy do lektury! PORADNIK GRAJ BEZPIECZNIE

Nastolatki 3.0 – badanie NASK

Nastolatki 3.0 – badanie NASK

W domu codziennie z Internetu korzysta 93,4% badanych. Można więc przyjąć, że korzystanie z sieci wśród młodego pokolenia jest zjawiskiem powszechnym. Zdecydowana większość nastolatków deklaruje, że z Internetu korzysta w sposób regularny (jest w miarę możliwości stale on-line). Miejscem, gdzie nastolatki korzystają z Internetu w sposób regularny jest gospodarstwo domowe (80%). W szkole on-line pozostaje…

Menu