01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7info@spidor.pl

Naukowcy zabierają głos w sprawie aktualizacji przez Światową Organizację Zdrowia międzynarodowej klasyfikacji chorób.

Wybitni badacze i naukowcy zabierają głos w sprawie aktualizacji przez Światową Organizację Zdrowia międzynarodowej klasyfikacji chorób.   W artykule A Weak Scientific Basis for Gaming Disorder: Let us err on the side of caution, który pojawi się w The Journal of Behavioral Addictions szerokie grono uznanych na całym świecie ekspertów w dziedzinie zdrowia psychicznego wskazuje…

Nowe oznaczenie treści – Zakupy w grze

Branża gier wideo dba o większą przejrzystość i promocję odpowiedzialnego korzystania z gier. Branża gier z zadowoleniem przyjmuje inicjatywy związane z rozwojem systemów klasyfikacji wiekowej ESRB i PEGI w celu dodania nowych oznaczeń informujących rodziców i opiekunów o obecności ofert zakupu w grze. PEGI (Pan European Game Information) jest obecnie w trakcie opracowywania nowego oznaczenia, które będzie towarzyszyć obecnym 7…

Wspólne stanowisko SPIDOR i ISFE w sprawie loot boxów.

Biorąc pod uwagę niedawne zainteresowanie mediów i regulatorów występującymi w grach loot boxami, chcemy jasno powiedzieć, że członkowie SPIDOR oraz federacji Interactive Software Federation of Europe są przekonani, że mechanika loot boxów w grach wideo nie ma cech hazardu.  Loot boxy to występujące w grach pudełka zawierające narzędzia, cechy, artefakty, które umożliwiają graczom przyspieszenie procesu…

GRAJ BEZPIECZNIE Poradnik o grach wideo

GRAJ BEZPIECZNIE Poradnik o grach wideo

GRAJ BEZPIECZNIE – PORADNIK O GRACH WIDEO w którym znajdziecie: praktyczne wskazówki, jak wybrać grę dla swojego dziecka informacje o ustawieniach kontroli rodzicielskiej na konsolach Playstation, Xbox, Nintendo Switch opisy najnowszych gier na Playstation, Xbox, PC i Nintendo Zapraszamy do lektury! PORADNIK GRAJ BEZPIECZNIE

Nastolatki 3.0 – badanie NASK

Nastolatki 3.0 – badanie NASK

W domu codziennie z Internetu korzysta 93,4% badanych. Można więc przyjąć, że korzystanie z sieci wśród młodego pokolenia jest zjawiskiem powszechnym. Zdecydowana większość nastolatków deklaruje, że z Internetu korzysta w sposób regularny (jest w miarę możliwości stale on-line). Miejscem, gdzie nastolatki korzystają z Internetu w sposób regularny jest gospodarstwo domowe (80%). W szkole on-line pozostaje…

Nastolatki wobec internetu pod red. prof. Macieja Tanasia

Nastolatki wobec internetu pod red. prof. Macieja Tanasia

Społecznie sygnalizowane pozytywne, ale i negatywne konsekwencje rozwoju Web 2.0 oraz coraz dłuższej obecności dzieci i młodzieży w sieci spowodowały, że instytut badawczy Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) we współpracy z Wyższą Szkołą Nauk Społecznych „Pedagogium” w Warszawie (WSNS) na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka, żywo zainteresowanego problemem bezpieczeństwa dzieci i ochroną ich praw, podjęły…

Jak działa IARC?

IARC to przełomowy system klasyfikacji gier i aplikacji dostarczanych cyfrowo, dzięki któremu sklepy mogą wyświetlać znane i godne zaufania informacje o wieku i zawartości, odzwierciedlające lokalne standardy. Deweloperzy wypełniają jeden kwestionariusz, który natychmiast przypisuje oceny dla różnych terytoriów. Rodzice i inni cyfrowi konsumenci korzystają z informacji o ratingu lokalnym, który pomaga wybrać grę bądź aplikację.

Internet Academy

23.11.2016 w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego w ramach wykładów prowadzonych przez Internet Academy dr Ireneusz Matusiak (PIIT/SPIDOR) wygłosił prelekcję na temat Gry video on-line – naruszenie praw własności intelektualnej.

Mastering the Game

Mastering the Game

17.11.2016 przedstawiciele PEGI oraz Interactive Software Federation of Europe wzieli udział w konferencji Mastering the Game w panelach dyskusyjnych: Protection of minors oraz Data protection laws.

III Międzynarodowy Kongres PEGI w Warszawie

III Międzynarodowy Kongres PEGI w Warszawie

W dniu 16 listopada 2016 roku w Centrum Nauki „Kopernik” w Warszawie odbył się III Międzynarodowy Kongres PEGI organizowany przez PEGI oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Była to kolejna edycja międzynarodowego wydarzenia, które gromadzi m.in. naukowców, wydawców gier, przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych. Zasadniczym celem Kongresu była analiza dotychczasowego funkcjonowania systemu oznaczeń PEGI, jak również próba…

Menu