W dniach 7- 9 marca posłowie Laurence Farreng (Renew Europe), Tomasz Frankowski (European People Party), Iban Garcia del Blanco (S&D) i Niklas Nienaß (Zieloni) zorganizowali wystawę poświęconą grom wideo, skupiającą się na wpływie gier wideo na innowacje, edukację, równouprawnienie i zmianę klimatu. Ponad 50 posłów do Parlamentu Europejskiego odwiedziło przestrzeń wystawienniczą i rozmawiało z nami, a ponad 100 osób wzięło udział w ceremonii otwarcia, podczas której przemówienie wygłosiła Emma Ihre, szefowa gabinetu Komisarz Marii Gabriel ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego. Każdego dnia omawaine były inne aspekty wykorzystania gier wideo (pełny program): Jak gry wideo przyczyniają się do rozwoju technologicznego – 7 marca.
Jak gry wideo wykorzystywane w edukacji przygotowują na zawody przyszłości – 8 marca
Jak gry wideo mogą wspeirać realizację celów Zielonego Ładu – 9 marca.
Uczestnicy i goście zapraszani przez posłów oraz Interactive Software Federation opf Europe i zrzeszone stowarzyszenia lokalne, wraz z European Schoolnet i Playing for the Planet Alliance, mieli okazję poznać i przetestować prezntowane gry wideo, wziąć udział w debatach i porozmawiać indywidualnie z ekspertami z branży gier wideo.
Ważnym polskim akcentem na wystawie była prezentacja gry This War of Mine oraz obecność Pawła Miechowskiego z 11Bit Studios, który podzielił się cennymi doświadczeniami dotyczącymi włączania gry do listy lektur. Historia sukcesu gry to przede wszystkim jej ogromna wartość edukacyjna, którą gra zyskała dzięki podjęciu tudnych tematów i emocji związanych z wojenną codziennością. Niezwykle istotnym aspektem jest nie tylko poważna tematyka, ale też sposób obrazowania i artyzm. Warto przypomnieć, że gra jest aktualnie prezentowana na wystawie „Never Alone” w Museum of Modern Art w Nowym Jorku.
Serdzeczne podziękowania dla 11Bit Studios za obecność na wystawie Virtual Worlds.
PRZECZYTAJ PODSUMOWANIE WYDARZENIA TUTAJ
lub obejrzyj poniższy film i obejrzyj zdjęcia.