01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7zapytajogry.plinfo@spidor.pl

Sukces pierwszej edycji Warsaw Games Week

Wpis 102 z 140
Sukces pierwszej edycji Warsaw Games Week

Za nami wielkie święto graczy – Warsaw Games Week. Pierwszą edycję targów gier wideo odwiedziło aż 19 000 osób, w tym profesjonalni gracze, YouTuberzy i cosplay’erzy. W EXPO XXI nie zabrakło premierowych tytułów, najnowocześniejszego sprzętu, turniejów, pokazów tańca, a nawet koncertów. Dzięki licznym strefom tematycznym goście w każdym wieku mogli znaleźć coś dla siebie. Kolejna odsłona Warsaw Games Week już za rok!

 

W EXPO XXI zaprezentowało się kilkunastu wystawców. Oprócz czterech głównych partnerów – firm CENEGA, Microsoft, Sony Computer Entertainment Polska i Ubisoft, na Warsaw Games Week swoje stoiska mieli także Bad Pixel, Blondynki Też Grają, Ententa Ltd, Galeria Plakatu, Gamermag, Hyperbook, IQ Publishing, Media Mark i Roccat, Nintendo, Pixel, PlayWay, QubicGames, Saturn
i Logitech. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPIDOR).

 

Pierwsza edycja targów spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem graczy. W ciągu trzech dni hale EXPO XXI Warszawa odwiedziło aż 19 000 osób, które spędzały długie godziny grając
w premierowe i przedpremierowe tytuły przy ponad 500 stanowiskach, testując najnowocześniejszy sprzęt i próbując swojego szczęścia w licznych konkursach z nagrodami. Na Warsaw Games Week
ze swoimi fanami spotkało się wielu YouTuberów, w tym m.in. JDabrowsky, Izak, Rezigiusz oraz SKKF. Wydarzenie cieszyło się również bardzo dużym zainteresowaniem mediów, ponad 400 dziennikarzy pracowało na terenie targów, a relacje na żywo nadawały licznie zgromadzone telewizje newsowe i stacje radiowe.

 

„Warsaw Games Week to impreza skierowana nie tylko do tzw. hardcore’owych graczy, ale również do rodzin z dziećmi. Na gości czekały kolorowe stoiska z grami dla najmłodszych, strefy samochodowe, sportowe, muzyczne oraz kina z pokazami przedpremierowych tytułów. Liczne atrakcje przygotowane zostały również na scenach, na których pojawiali się cosplay’erzy, YouTuberzy oraz goście specjalni. Dzięki bogatemu i atrakcyjnemu programowi udało nam się udowodnić, że rynek gier ma dużo do zaoferowania graczom w każdym wieku. Cieszymy się z ogromnego zainteresowania pierwszą edycją i zapraszamy za rok” – podsumowuje dr Dominika Urbańska-Galanciak ze stowarzyszenia SPIDOR.

 

 

Wybrane atrakcje

 

CENEGA

 

W strefie firmy CENEGA największymi atrakcjami były grywalne wersje gier Total War: WARHAMMER, Battleborn, LEGO Marvel’s Avengers, Just Cause 3 oraz Street Fighter V. W specjalnie przygotowanych kinach prezentowano również gry Mafia III, XCOM 2, Deus Ex: Rozłam Ludzkości oraz Hitman. Tłumy ściągnął również sobotni konkurs cosplay, w którym sędziowali znany YouTuber Patryk „ROJO” Rojewski oraz czołowi polscy cosplayerzy: Aleksandra „Shappi” Tora i Radosław Sierpowski z grupy „Crafts of Two”. Gracze mieli także okazję przetestować takie gry jak NBA 2K16, Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth – Rising Tide oraz Mad Max. Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się strefa stworzona specjalnie z myślą
o najmłodszych – LEGO Video Games.

PlayStation

 

W strefie PlayStation graczom udostępniono aż osiem premierowych tytułów w wersji grywalnej lub w specjalnie przygotowanych salach kinowych. Fani gier bawili się przy Uncharted 4: Kres Złodzieja, Horizon: Zero Dawn, Star Wars Battlefront, Call of Duty Black Ops III, Ratchet & Clank, Shadow
of the Beast oraz grach obsługiwanych przez PlayStation®VR: London Heist Interrogation i Kitchen.

 

W sobotę sceną PlayStation zawładnęli YouTuberzy. Na spotkanie z Rezigiuszem, Masterczułkiem, MultiGamePlayGuy i Izakiem przyszły tłumy fanów. Z wielkim entuzjazmem spotkał się również występ zespołu Afromental – Guitar Hero Live Show.

 

Ubisoft

 

W strefie Ubisoft na fanów gier czekała możliwość zagrania w wiele długo wyczekiwanych tytułów:

Anno 2205, Assassin’s Creed Syndicate, Just Dance 2016, Might & Magic Heroes VII, Tom Clancy’s: Rainbow Six Siege oraz Tom Clancy’s: The Division. Tłumy odwiedzających przyciągały również pokazy i konkursy tańca Just Dance oraz sobotnie spotkanie z zapalonym graczem i zawodnikiem KSW – Marcinem „Różalem” Różalskim.

 

Xbox

 

 

Podczas Warsaw Games Week firma Microsoft zaprezentowała najlepsze gry w historii konsoli Xbox, w tym grywalne wersje przedpremierowe Rise of the Tomb Raider, Halo 5: Guardians
i Mirror’s Edge Catalyst.

 

Przez cały dzień na Scenie Xbox One odbywały się liczne konkursy i atrakcje dla widzów, w tym spotkanie z prowadzącymi program Xbox XY – Marceliną Zawadzką i Piotrkiem Szychowskim oraz prezentacje gier Rise of the Tomb Raider, Halo 5: Guardians, Mirror’s Edge Catalyst, Quantum Break, Battleborn, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Just Cause 3, Lego Avengers, The Division, Rainbow Six Siege i Just Dance 2016.

 

Fani wyścigów chętnie próbowali swoich sił grając w Forza Motorsport 6 w specjalnych symulatorach. Gracze licznie odwiedzali również stanowiska piłkarskie FIFA 16 i Guitar Hero Live,
a także stanowiska z grami ruchowymi Kinect – Just Dance 2016, Dance Central, Kinect Sports
i Shape Up. Wielkim zainteresowaniem wśród najmłodszych cieszyła się strefa Minecraft.

Odwiedzający zaglądali również do stoiska Windows 10, gdzie można było przetestować najnowsze laptopy, tablety i urządzenia 2w1.

 

Oficjalna strona: www.warsawgamesweek.pl / Facebook: www.facebook.com/warsawgamesweek

 

Galeria zdjęć Warsaw Games Week

 

 

Menu