01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7zapytajogry.plinfo@spidor.pl

SPIDOR oraz Gry-OnLine przedstawiają PRZEWODNIK PO E-SPORCIE

Wpis 58 z 319
SPIDOR oraz Gry-OnLine przedstawiają  PRZEWODNIK PO E-SPORCIE

„Przewodnik po e-sporcie” opisuje fenomen rywalizacji w grach wideo, znaczenie własności intelektualnej dla globalnego rozwoju e-sportu oraz prezentuje polską scenę e-sportową.

Niniejszym prezentujemy pierwsze kompleksowe kompendium przedstawiające stan polskiego oraz globalnego e-sportu – The Guide to Esports. Publikacja adresowana jest do wydawców gier oraz producentów, jak również do organizatorów turniejów, drużyn, graczy i fanów. E-sport wykorzystuje kreatywność branży gier wideo, oferując jednocześnie nowe miejsca pracy. Przyczynia się do wzrostu gospodarczego oraz jest ważnym elementem wsparcia rozwoju umiejętności cyfrowych, potrzebnych nie tylko w sektorze IT. Obejmuje również organizację lokalnych i międzynarodowych wydarzeń, w tym odbywające się od 2013 roku w Katowicach finały Intel Extreme Masters.  

Sergi Mesonero, szef ISFE Esports: „E-sport jest niezwykle ekscytującym elementem elektronicznej rozrywki w skali globalnej. Pokazuje, jak ważny jest społeczny komponent w grach wideo i jego podstawowe wartości, takie jak: budowanie zespołu, współpraca, komunikacja, uczciwa rywalizacja, respektowanie reguł. E sport jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju, ale Polska już zajmuje ważne miejsce na tej arenie. Katowice od niemal dekady goszczą zawodników i kibiców z całego świata. To tu odbywają się finały światowej ligi e-sportowej oraz wydarzenia towarzyszące, integrujące zawodników, YouTuberów oraz widzów. Mam nadzieję, że Przewodnik po e-sporcie pomoże w lepszym zrozumieniu roli branży gier wideo, kontynuowaniu dialogu między wydawcami a decydentami oraz zapewnieniu ciągłego i trwałego rozwoju sektora.”  
dr Dominika Urbańska-Galanciak, dyrektor SPIDOR: E-sport w Polsce ma długą tradycję spektakularnych wydarzeń, a liczne sukcesy polskich zawodników zaowocowały powstawaniem szkół lub klas o profilach e-sportowych. Branża gier wideo ma przyjemność przedstawić przewodnik, który pomoże zrozumieć, czym jest e-sport, kto tworzy ten sektor i jak wpływa on na rozwój społeczny i ekonomiczny kraju. Zabrane tu informacje są także zaproszeniem do dialogu z branżą elektronicznej rozrywki, której ważną misją jest popularyzacja odpowiedzialnego, wartościowego, rozwijającego korzystania z gier wideo.  
Przewodnik po e-sporcie przedstawia wpływ e-sportu na światowy wzrost gospodarczy, dane demograficzne oraz informacje związane z rozwojem rynku pracy i edukacją. Szczegółowo opisuje również zaangażowanie branży w zasady odpowiedzialnej rozgrywki, dobrego samopoczucia graczy, uczciwości oraz różnorodności. Został przygotowany przez Interactive Software Federation of Europe (ISFE), reprezentującej europejski sektor gier wideo, we współpracy z globalnymi stowarzyszeniami branżowymi: Entertainment Software Association (ESA) w USA, Entertainment Software Association of Canada (ESAC) oraz Interactive Games and Entertainment Association of Australia and New Zealand (IGEA).  
# # #

O ISFE Esports ISFE Esports, oddział ISFE, reprezentuje wiodących europejskich interesariuszy e-sportu, w tym producentów gier wideo, organizatorów turniejów, nadawców i krajowe stowarzyszenia branżowe. Misją ISFE Esports jest koordynowanie polityki e-sportowej w całej Europie, reprezentowanie sektora, dzielenie się najlepszymi praktykami oraz podnoszenie świadomości na temat e-sportu i oferowanych przez niego możliwości.
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę internetową ISFE Esports  lub śledź ISFE na Twitterze @ISFE_Games.  

Kontakt: Dominika Urbańska-Galanciak durbanska@spidor.pl    

Menu