01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7zapytajogry.plinfo@spidor.pl

Stanowisko ISFE i SPIDOR – Jednolity Rynek Cyfrowy

Stanowisko ISFE i SPIDOR – Jednolity Rynek Cyfrowy

Nasze organizacje reprezentują szeroki wachlarz spółek w europejskim sektorze cyfrowym, które zatrudniają wielu europejskich obywateli. Optymistycznie przyjmujemy i zdecydowanie wspieramy plany Komisji Europejskiej, aby stworzyć europejski Jednolity Rynek Cyfrowy („JRC”), który stanowi istotną szansę zarówno dla europejskich konsumentów, jak i dla przedsiębiorstw. Nasze organizacje już od wielu lat dostarczają towary i usługi cyfrowe do różnych…

Europejska Branża Gier Wideo i Jednolity Rynek Telekomunikacyjny

Europejska Branża Gier Wideo i Jednolity Rynek Telekomunikacyjny

W związku z trwającą od kilku lat na forum krajowym, jak i na forum Unii Europejskiej dyskusją dotyczącą szeroko rozumianej sfery Internetu, a w szczególności zakresu realizacji w tej sferze praw podmiotowych i prowadzenia działalności gospodarczej z poszanowaniem dobrych obyczajów oraz zasad uczciwej konkurencji  – nie budzi żadnych wątpliwości, że Internet wymaga nowych regulacji prawnych….

Kancelaria Kochański Zięba Rapala i Partnerzy jako jedyna polska kancelaria nagrodzona w prestiżowym rankingu Financial Times Innovative Lawyers 2014

Kancelaria Kochański Zięba Rapala i Partnerzy jako jedyna polska kancelaria nagrodzona w prestiżowym rankingu Financial Times Innovative Lawyers 2014

Kancelaria Kochański Zięba Rapala i Partnerzy jako jedyna polska kancelaria nagrodzona w prestiżowym rankingu Financial Times Innovative Lawyers 2014 KZRP znalazła się w niezależnym, bezpłatnym rankingu najbardziej innowacyjnych kancelarii świata przeprowadzonym przez elitarny brytyjski dziennik Financial Times. Po raz pierwszy w historii tego rankingu, została wyróżniona polska kancelaria. W tym roku napłynęła do organizatorów rekordowa…

Mastering the Games. Business and Legal Issues for Video Game Developers

Mastering the Games. Business and Legal Issues for Video Game Developers

Światowa Organizacja Własności Intelektualnej opublikowała studium dotyczące ochrony praw własności inetelektualnej dla sektora gier wideo. Publikacja zatytułowana Mastering the Game. Business and Legal Issues for Video Game Developers wyjaśnia zagadnienia prawne znaczące z punktu widzenia dziłalności developerów gier oraz promocji ich produktów.  wipo_pub_959    

„Wojny czołgów” i konsumentów

„Wojny czołgów” i konsumentów

  30 maja 2014 r. Sąd Okręgowy w Warszawie Wydział XVII  Sąd  Ochrony Konkurencji i Konsumentów  wydał ważny wyrok, który (i ile się utrzyma)  będzie miał   istotne znaczenie dla producentów i operatów gier komputerowych oraz  praktyki rozpowszechniania gier komputerowych. Wyrok ten dotyczy co prawda gry przeznaczonej na telefony komórkowe, ale należy przypuszczać, że  stanowisko Sądu…

WŁASNOŚĆ WIRTUALNA

WŁASNOŚĆ WIRTUALNA

 24 maja na Uniwersytecie Wrocławskim odbędzie się  Ogólnopolska Konferencja Naukowa „ Wirtualne światy z perspektywy prawa polskiego, unijnego i międzynarodowego”. Jest to pierwsza w Polsce konferencja, która w tak szeroki sposób przedstawia problemy prawne występujące w wirtualnym świecie gier komputerowych.  Tematyka wystąpień obejmuje m.in. zagadnienia własności wirtualnej, reklamy w grach komputerowych, naruszenie prawa humanitarnego. Zostanie…

OCHRONA AWATARA W PRAWIE AUTORSKIM

OCHRONA AWATARA W PRAWIE AUTORSKIM

Wraz z rozwojem Internetu pojawiają się nowe zagadnienia, które są przedmiotem wielu dyskusji, m.in. status prawny postaci świata wirtualnego. Omawiając postać fikcyjną – awatara  – w grach komputerowych można się posłużyć definicją  K. Grzybczyk, że postać fikcyjna to „wytwór wyobraźni autora, który żyje podobnie jak istota ludzka: nosi jakieś imię, ma swój wizerunek, charakter, uczucia,…

NARUSZENIE PRAW PODMIOTOWYCH W GRACH KOMPUTEROWYCH

NARUSZENIE PRAW PODMIOTOWYCH W GRACH KOMPUTEROWYCH

    Gry on-line,  w których uczestniczy wielu graczy niosą ze sobą nowe problemy nie tylko w dziedzinie prawa autorskiego, ale i innych dziedzin prawa, m.in. prawa  cywilnego, prawa  własności przemysłowej. Do świata wirtualnego zostają przeniesione te same problemy, które występują w świecie realnym np.  naruszenie „wirtualnego” wizerunku i innych dóbr osobistych, ochrona  graficznych elementów…

GRY KOMPUTEROWE A PRAWO AUTORSKIE

GRY KOMPUTEROWE A PRAWO AUTORSKIE

Gry komputerowe uzyskały już w społeczeństwie status dziedziny twórczości równoważny takim kategoriom utworów, jak dzieła literackie, muzyczne i filmy. Stanowią one odrębną i niewymienioną w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych kategorię utworów, co skutkuje wieloma problemami w relacjach twórca-producent-uczestnik. Dlatego też, jako członek SPIDOR oraz Partner Kancelarii Kochański Zięba Rapala i Partnerzy szczególnie…

AKADEMIA GIER KOMPUTEROWYCH

AKADEMIA GIER KOMPUTEROWYCH

Zapraszamy do Akademii Gier Komputerowych, wspólnego przedsięwzięcia SPIDOR-u i Kancelarii Kochański Zięba Rapala i Partnerzy. Akademia to cykl artykułów, informacji o wydarzeniach związanych z grami komputerowymi, a także informacji o proponowanych zmianach w prawie krajowym oraz zagranicznym,  skierowanych głównie dla osób aktywnych na szeroko rozumianym rynku IT bez jakichkolwiek ograniczeń wiekowych lub zawodowych.  Chcemy w…

Menu