Branża gier wideo to jeden z najbardziej dynamicznych sektorów przemysłu treści cyfrowych. W roku 2019 cyfrowa dystrybucja oprogramowania rozrywkowego stanowiła 48,2 procent sprzedaży.
Najpopularniejszymi gatunkami w 2019 roku były gry akcji, strzelanki i strategie. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się również gry sportowe, przygodowe i RPG.
Ranking dwudziestu najchętniej kupowanych gier w roku 2019 otwiera Fifa 20, a zamyka Minecraft: Playstation 4 edition.
Dane zebrane w badaniu Games Sales Data pokazują duże zainteresowanie grami dla dorosłych, jakkolwiek tytuły dla dzieci i młodzieży wciąż stanowią ponad 60 procent kupowanych tytułów.
Przypominamy, że klasyfikację gier wideo mozna łatwo sprawdzić na stronie www.pegi.info oraz w aplikacji Pegi Ratings, która jest dostępna w języku polskim:
Dane zostały zebrane i przetworzone na podstawie metodologii opracowanej przez Interactive Software Federation of Europe (ISFE), które zrzesza 18 krajowych Stowarzyszeń branżowych, w tym SPIDOR i odnoszą się do wyników badania Game Sales Data.