01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7zapytajogry.plinfo@spidor.pl

Polski rynek gier w 2019

Wpis 163 z 319

Branża gier wideo to jeden z najbardziej dynamicznych sektorów przemysłu treści cyfrowych. W roku 2019 cyfrowa dystrybucja oprogramowania rozrywkowego stanowiła 48,2 procent sprzedaży.

W Polsce sprzedano w zeszłym roku 5,3 mln gier. Dystrybucja fizyczna nadal przeważa u nas nad cyfrową.

Najpopularniejszymi gatunkami w 2019 roku były gry akcji, strzelanki i strategie. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się również gry sportowe, przygodowe i RPG.

Ranking dwudziestu najchętniej kupowanych gier w roku 2019 otwiera Fifa 20, a zamyka Minecraft: Playstation 4 edition.

Polacy uwielbiają cykle FIFAGTA i Assassin’s Creed. Gry z top 20 stanowiły 33,6% całego rynku.

Dane zebrane w badaniu Games Sales Data pokazują duże zainteresowanie grami dla dorosłych, jakkolwiek tytuły dla dzieci i młodzieży wciąż stanowią ponad 60 procent kupowanych tytułów.

Najbardziej lubimy gry akcji, strzelanki i strategie. Najczęściej sięgamy po produkcje dla dorosłych.

Przypominamy, że klasyfikację gier wideo mozna łatwo sprawdzić na stronie www.pegi.info oraz w aplikacji Pegi Ratings, która jest dostępna w języku polskim:

Dane zostały zebrane i przetworzone na podstawie metodologii opracowanej przez Interactive Software Federation of Europe (ISFE), które zrzesza 18 krajowych Stowarzyszeń branżowych, w tym SPIDOR i odnoszą się do wyników badania Game Sales Data.

, , , , ,

Menu