Z przyjemnością dzielimy się z Państwem najnowszym wydaniem wspólnego raportu Video Games Europe i EGDF – Key Facts „All About Games”, który obejmuje: dane demograficzne: kto gra, podział graczy ze względu na wiek, czas gry, płeć itd oraz dane rynkowe: wielkość rynku, zatrudnienie w branży, przychody, transmisje strumieniowe, e-sport… Ponadto zostały zaktualizowane informacje związane z PEGI, kampaniami odpowiedzialnej rozgrywki w całej Europie oraz kluczowymi partnerstwami Video Games Europe w zakresie edukacji, różnorodności i ochrony środowiska.
Raport został przedstawiony przez Prezesa Video Games Europe Olafa Coenena, wiceprezesa ds. partnerów globalnych w Electronic Arts, podczas lunchu zorganizowanego na targach Gamescom, w obecności urzędników wysokiego szczebla z instytucji europejskich. Prezes Video Games Europe Olaf Coenen otwierając spotkanie powiedział: „Branża gier wideo w dalszym ciągu jest jednym z największych i najszybciej rozwijających się sektorów kreatywnych w Europie. Nie tylko wnosimy istotny wkład w europejską gospodarkę cyfrową, zarówno pod względem przychodów, jak i zapewniania nowych możliwości zatrudnienia wykwalifikowanych pracowników, ale historie, które opowiadamy poprzez nasze gry jednoczą ludzi, inspirują, są wykorzystywane do innowacyjnych metod uczenia się i w coraz większym stopniu służą jako wirtualne przestrzenie nowych doświadczeń. Świętując 20. rocznicę PEGI – systemu klasyfikacji gier, chcemy przypomnieć, że nasza branża jest pionierem w zakresie ochrony małoletnich w Europie i poza nią. Z dumą dzielimy się informacjami dotyczącymi sektora, który rozwija się dzięki połączeniu kreatywności, technologii i społeczności graczy.”
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE:
53% Europejczyków gra w gry wideo
76% graczy w gry wideo w Europie to osoby dorosłe,
Średni wiek wynosi 31,3 lat,
Ogólna liczba pracowników wzrosła o 12% rok do roku (z 98 tys do 110 tys),
Liczba kobiet zatrudnionych w branzy gier wzrosła o 7,4%,
Przychody wzrosły o 5% do 24,5 miliarda Euro
W tym roku PEGI kończy 20 lat
Cały raport do pobrania:
tutaj
Relacja dotycząca KEY FACTS 2022 w GamesIndustry.biz z 23 sierpnia: link