Przed
największą na świecie imprezą poświęconą grom wideo – Gamescom, ISFE publikuje roczny
raport „Key Facts”, zawierający dane dotyczące jednej z najszybciej
rozwijających się branż kreatywnych w UE. ISFE Key Facts przedstawia najważniejsze
gospodarcze, społeczne i demograficzne wydarzenia europejskiego sektora gier
wideo.
„To
będzie rok, którego nikt z nas nie zapomni, a nasz raport na rok 2020 bez
wątpienia opowie niezwykłą historię. W 2019 roku nasz sektor odgrywał znaczącą
rolę w rozwoju cyfrowym Europy, głównie ze względu na swój kreatywny i
innowacyjny charakter. Sprzedaż cyfrowa stanowi obecnie 76% przychodów na
kluczowych rynkach europejskich. Dane z 2019 r. ilustrują również różnorodność
naszych odbiorców, wśród których kobiety stanowią 45% graczy”.
Olaf Coenen, przewodniczący ISFE
Key Facts 2020 –
najważniejsze informacje:
Dochody w Europie wzrosły o 3% w ciągu roku i
obecnie wynoszą 21,6 mld euro.
Od 2014 r. przychody wzrosły o 55% na kluczowych
europejskich rynkach objętych badaniem GameTrack.
Przychody cyfrowe nadal rosną, osiągając 76% w
2019 r. (74% w 2018 r.), a przychody z konsol pozostają stabilne i stanowią 43%
całości.
Transmisja strumieniowa i rozgrywka na żądanie osiąga
wartość 324 milionów euro na kluczowych rynkach europejskich.
Ponad 51% Europejczyków w wieku 6-64 lat gra w
gry wideo, a średni wiek osób grających w gry w UE to 31 lat.
45% graczy grających w gry wideo w UE to
kobiety.
W 2019 roku średni tygodniowy czas grania w gry
wideo wyniósł 8,6 godziny, średni tygodniowy czas spędzony w mediach
społecznościowych wynosił 14 godzin, a średni tygodniowy czas oglądania
telewizji / VOD wynosił 25 godzin.
Ogólnoeuropejskie samoregulacje i współregulacja
w zakresie ochrony małoletnich: ponad 35 krajów w Europie stosuje system
klasyfikacji wiekowej PEGI dla gier wideo, a w 2019 roku uruchomiono dalsze
krajowe programy edukacji w celu podniesienia świadomości na temat PEGI,
narzędzi kontroli rodzicielskiej i odpowiedzialnego korzystania z gier.