3 września 2009 r. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyła się konferencja prasowa z udziałem Sekretarza Stanu w KPRM, Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania Elżbiety Radziszewskiej, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości Igora Dzialuka oraz Prezesa Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego Marcina Turskiego.
Podczas konferencji zaprezentowano spot kampanii społecznej „Graj Bezpiecznie” skierowany do rodziców i opiekunów dzieci. Dotyczy on odpowiedniego wybierania gier komputerowych i wideo dla dzieci w oparciu o ogólnoeuropejski system klasyfikacji treści gier PEGI. Spot reklamowy promujący system klasyfikacji gier wideo – PEGI – został wyemitowany przez następujące stacje telewizyjne: TV4, TVN, TVN Warszawa, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo, Comedy Central, VH1, TVP1, TVP2.
Minister Elżbieta Radziszewska podkreślała znaczący wpływ gier komputerowych na psychikę dziecka. Zwróciła uwagę, że dziecko może mieć trudności z odróżnieniem świata gry, w którym wolno zabijać, od rzeczywistości.Dodała, że rodzice muszą interesować się tym, w jakie gry grają ich dzieci.
Natomiast p. Marcin Turski, prezes SPiDOR podczas konferencji przekonywał, że „lansujemy dobre zachowania mówiąc rodzicom: zainteresuj się, w co gra twoje dziecko. Zanim dokonasz zakupu zastanów się i porozmawiaj ze sprzedawcą”.
Kolejną akcją współorganizowaną przez SPIDOR w 2009 roku był program „Szkoła Bezpiecznego Internetu”, organizowany przez Fundację Kidprotect.pl. Ma on pomóc rodzicom i nauczycielom w wychowaniu dzieci do Internetu. Nauczyciele oraz opiekunowie, chcąc zapewnić bezpieczeństwo swoim wychowankom, muszą zdobyć podstawową wiedzę na temat funkcjonowania sieci oraz kwestii prawnych z tym związanych. Z myślą o szkołach, przygotowaliśmy wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej, specjalny program certyfikacji. Każda szkoła w Polsce może ubiegać się o certyfikat Szkoły Bezpiecznego Internetu, który będzie znakiem stałego dbania o bezpieczeństwo wychowanków w sieci.
Dodatkowo, razem z partnerami akcji „Graj Bezpiecznie” przygotowaliśmy w 2009 roku szereg akcji informujących użytkowników gier o systemie PEGI, chroniącym dzieci przed niedopasowaną do ich wieku zawartością gier, oraz pomagająca rodzicom dobierać gry dla swoich dzieci.
MediaMarkt
GryOnline
Partnerzy kampanii „Graj Bezpiecznie”: