01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7zapytajogry.plinfo@spidor.pl

Branża gier wideo i długa historia zaangażowania w ochronę małoletnich – mamy to w DNA :-)

Wpis 124 z 331
  • Każdy dzień jest Dniem Bezpiecznego Internetu dla firm z branży gier wideo, których narzędzia pomagają rodzicom i opiekunom zadbać o bezpieczną rozgrywkę.
  • 38 krajów korzysta z PEGI, stale rozwijającego się ogólnoeuropejskiego systemu klasyfikacji gier wideo.
  • Wydawcy gier wideo i producenci sprzętu udostępniają narzędzia do kontroli rodzicielskiej, które umożliwiają rodzicom i opiekunom ustawianie limitów wydatków, czasu przed ekranem, interakcji i zarządzanie dostępem do gier wideo dostosowanych do wieku.
  • Branża prowadzi regularne kampanie edukacyjne skierowane do odbiorców w różnych krajach, aby zwrócić uwagę na PEGI i dostępność kontroli rodzicielskiej, a także zapewnić rodzicom, opiekunom i graczom wskazówki i wsparcie.
  • Zmieniają się gry, zmieniają się platformy, zmieniają się odbiorcy, dlatego branża stale dostosowuje środki bezpieczeństwa i narzędzia kontroli, aby zapewnić bezpieczne środowisko dla wszystkich, a w szczególności dla najmłodszych graczy. Chcemy, by dzieci mogły cieszyć się zabawą, edukacją i interakcjami społecznymi, które zapewnia elektroniczna rozrywka.

Już w 2003 r. branża gier wideo opracowała stale zmieniający się ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier wideo PEGI, jako odpowiedź na wniosek Rady Europy o zharmonizowany system klasyfikacji wiekowej. Stosowany w 38 krajach system PEGI jest bardzo dostępnym i niezawodnym systemem, łączącym ikonograficzną informację dla rodziców i opiekunów z solidnym kodeksem postępowania dla firm. Kodeks dotyczy korzystania z oznaczeń wieku i treści, promocji i marketingu oraz przepisów zapewniających bezpieczne środowisko internetowe (od spójnej polityki prywatności i odpowiednich mechanizmów zgłaszania po standardy społeczności online i usuwanie nieodpowiednich treści).

PEGI zwraca szczególną uwagę na rozwój branży i odpowiednio dostosowuje swój system. W 2018 roku wprowadzono oznaczenie zakupów w grze, informujące konsumenta o możliwości wydatkowania w grze, a dodatkowe powiadomienie informuje konsumentów o obecności zakupów w grze, które zawierają przedmioty losowe  (takie jak skrzynki z łupami, pakiety kart lub koła nagród). Ponadto główne platformy konsolowe, PC i mobilne wymagają, aby gry wideo publikowane na ich platformach ujawniały prawdopodobieństwo uzyskania wirtualnych przedmiotów w grze.

Oprócz PEGI, producenci i dystrybutorzy gier wideo udostępniają narzędzia do kontroli rodzicielskiej  na wszystkich konsolach i urządzeniach. Umożliwiają one ustawianie limitów wydatków, czasu ekranowego i komunikacji w grze.

Wiemy z badań,  że 97% rodziców, którzy mają umowy z dziećmi na wydatki w grze monitorują takie wydatki, a tylko 1/3 grających dzieci może dokonywać zakupów w grach. 69% rodziców biorących udział w badaniach rozpoznaje system klasyfikacji PEGI. Reprezentanci branży są zaangażowani w ciągły rozwój i promocję PEGI oraz narzędzi kontroli rodzicielskiej. Prowadzimy regularne kampanie edukacyjne i zachęcamy do zaglądania na strony kampanii w poszczególnych krajach.

Przygotowane przez ISFE „5 wskazówek dla rodziców”  to świetny przewodnik po tym, jak rodzice i opiekunowie mogą zapewnić dzieciom bezpieczną rozrywkę. Przewodnik zawiera szereg cennych informacji o grach zebranych podczas pierwszej blokady COVID-19,  gdy dzieci korzystały z gier wideo częściej, aby utrzymać kontakt z przyjaciółmi i wspomagać naukę zdalną. Cennym źródłem informacji dla rodziców jest również portal Better Internet for Kids Komisji Europejskiej.

Zapraszamy do korzystania z dostępnych materiałów.

Menu