23 września, w Nowym Jorku, przedstawicielstwo 21 firm branży gier wideo formalnie zobowiązało się do wykorzystania swoich mediów do walki z kryzysem klimatycznym. A to oznacza dotarcie do, bagatela, 970 milionów graczy! Plan brzmi:
Plan ogłoszono dziś w ONZ podczas spotkania dot. działań na rzecz klimatu.
PLAY FOR THE PLANET ALLIANCE
Pod takim szyldem występuje 14 platform i producentów gier – m.in. członkowie SPiDOR – Sony, Microsoft i Ubisoft.
„Branża gier wideo może angażować, inspirować i porywać wyobraźnię miliardów ludzi na całym świecie. Dzięki temu jest niezwykle ważnym partnerem w rozwiązywaniu problemów związanych z klimatem ”
Inger Andersen – Dyrektor Programu Narodów Zjednoczonych ds. środowiska
„W PlayStation uważamy, że gry mają moc wywoływania zmian społecznych poprzez edukację, wywoływanie emocji i inspirowanie. Nie możemy być bardziej dumni z bycia częścią sojuszu Playing for the Planet Alliance i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co branża może wspólnie osiągnąć. ”
Jim Ryan, prezes i dyrektor zarządzający Sony Interactive Entertainment
Zobowiązania partnerów obejmują m.in.:
Członkowie Playing for the Planet Alliance: Creative Mobile, E-Line Media, Google Stadia, Green Man Gaming, iDreamSky, Internet of Elephants, Microsoft, Niantic Inc, Pixelberry, Reliance Games, Rovio, Space Ape, Sports Interactive, Supercell, Sony Interactive Entertainment, Strange Loop, Sybo, Twitch, Ubisoft, WildWorks and will be supported by Playmob.