02-948 Warszawa, ul. Obornicka 11info@spidor.pl

Komunikat Komisji Europejskiej: Ochrona konkurencji: badanie sektora handlu elektronicznego pokazuje powszechność blokowania geograficznego w UE

 Wstępne ustalenia płynące z przeprowadzonego przez Komisję badania sektora handlu elektronicznego pokazują, że blokowanie geograficzne jest rozpowszechnione w UE. Spowodowane jest to częściowo jednostronnymi decyzjami przedsiębiorstw, które decydują się nie sprzedawać za granicę, ale również barierami umownymi ustanowionymi przez przedsiębiorstwa, uniemożliwiającymi konsumentom dokonywanie zakupów w internecie w innych państwach UE. Ochrona konkurencji_komunikat prasowy

Dyrektywa w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych – stanowisko ISFE

Dyrektywa w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych – stanowisko ISFE

Europejski przemysł gier wideo odniósł jeden z największych sukcesów w branży cyfrowej, bo też cyfrowy był od chwili powstania. Dlatego też z zadowoleniem przyjęliśmy inicjatywę Komisji Europejskiej, jaką jest Jednolity Rynek Cyfrowy (DSM) i chcielibyśmy pomóc Komisji w opracowywaniu praktycznych i innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie.Zdaniem europejskiej branży gier wideo, projekt dyrektywy nie zapewnia właściwej…

Stanowisko ISFE i SPIDOR – Jednolity Rynek Cyfrowy

Stanowisko ISFE i SPIDOR – Jednolity Rynek Cyfrowy

Nasze organizacje reprezentują szeroki wachlarz spółek w europejskim sektorze cyfrowym, które zatrudniają wielu europejskich obywateli. Optymistycznie przyjmujemy i zdecydowanie wspieramy plany Komisji Europejskiej, aby stworzyć europejski Jednolity Rynek Cyfrowy („JRC”), który stanowi istotną szansę zarówno dla europejskich konsumentów, jak i dla przedsiębiorstw. Nasze organizacje już od wielu lat dostarczają towary i usługi cyfrowe do różnych…

Europejska Branża Gier Wideo i Jednolity Rynek Telekomunikacyjny

Europejska Branża Gier Wideo i Jednolity Rynek Telekomunikacyjny

W związku z trwającą od kilku lat na forum krajowym, jak i na forum Unii Europejskiej dyskusją dotyczącą szeroko rozumianej sfery Internetu, a w szczególności zakresu realizacji w tej sferze praw podmiotowych i prowadzenia działalności gospodarczej z poszanowaniem dobrych obyczajów oraz zasad uczciwej konkurencji  – nie budzi żadnych wątpliwości, że Internet wymaga nowych regulacji prawnych….

Kancelaria Kochański Zięba Rapala i Partnerzy jako jedyna polska kancelaria nagrodzona w prestiżowym rankingu Financial Times Innovative Lawyers 2014

Kancelaria Kochański Zięba Rapala i Partnerzy jako jedyna polska kancelaria nagrodzona w prestiżowym rankingu Financial Times Innovative Lawyers 2014

Kancelaria Kochański Zięba Rapala i Partnerzy jako jedyna polska kancelaria nagrodzona w prestiżowym rankingu Financial Times Innovative Lawyers 2014 KZRP znalazła się w niezależnym, bezpłatnym rankingu najbardziej innowacyjnych kancelarii świata przeprowadzonym przez elitarny brytyjski dziennik Financial Times. Po raz pierwszy w historii tego rankingu, została wyróżniona polska kancelaria. W tym roku napłynęła do organizatorów rekordowa…

Mastering the Games. Business and Legal Issues for Video Game Developers

Mastering the Games. Business and Legal Issues for Video Game Developers

Światowa Organizacja Własności Intelektualnej opublikowała studium dotyczące ochrony praw własności inetelektualnej dla sektora gier wideo. Publikacja zatytułowana Mastering the Game. Business and Legal Issues for Video Game Developers wyjaśnia zagadnienia prawne znaczące z punktu widzenia dziłalności developerów gier oraz promocji ich produktów.  wipo_pub_959    

„Wojny czołgów” i konsumentów

„Wojny czołgów” i konsumentów

  30 maja 2014 r. Sąd Okręgowy w Warszawie Wydział XVII  Sąd  Ochrony Konkurencji i Konsumentów  wydał ważny wyrok, który (i ile się utrzyma)  będzie miał   istotne znaczenie dla producentów i operatów gier komputerowych oraz  praktyki rozpowszechniania gier komputerowych. Wyrok ten dotyczy co prawda gry przeznaczonej na telefony komórkowe, ale należy przypuszczać, że  stanowisko Sądu…

WŁASNOŚĆ WIRTUALNA

WŁASNOŚĆ WIRTUALNA

 24 maja na Uniwersytecie Wrocławskim odbędzie się  Ogólnopolska Konferencja Naukowa „ Wirtualne światy z perspektywy prawa polskiego, unijnego i międzynarodowego”. Jest to pierwsza w Polsce konferencja, która w tak szeroki sposób przedstawia problemy prawne występujące w wirtualnym świecie gier komputerowych.  Tematyka wystąpień obejmuje m.in. zagadnienia własności wirtualnej, reklamy w grach komputerowych, naruszenie prawa humanitarnego. Zostanie…

OCHRONA AWATARA W PRAWIE AUTORSKIM

OCHRONA AWATARA W PRAWIE AUTORSKIM

Wraz z rozwojem Internetu pojawiają się nowe zagadnienia, które są przedmiotem wielu dyskusji, m.in. status prawny postaci świata wirtualnego. Omawiając postać fikcyjną – awatara  – w grach komputerowych można się posłużyć definicją  K. Grzybczyk, że postać fikcyjna to „wytwór wyobraźni autora, który żyje podobnie jak istota ludzka: nosi jakieś imię, ma swój wizerunek, charakter, uczucia,…

NARUSZENIE PRAW PODMIOTOWYCH W GRACH KOMPUTEROWYCH

NARUSZENIE PRAW PODMIOTOWYCH W GRACH KOMPUTEROWYCH

    Gry on-line,  w których uczestniczy wielu graczy niosą ze sobą nowe problemy nie tylko w dziedzinie prawa autorskiego, ale i innych dziedzin prawa, m.in. prawa  cywilnego, prawa  własności przemysłowej. Do świata wirtualnego zostają przeniesione te same problemy, które występują w świecie realnym np.  naruszenie „wirtualnego” wizerunku i innych dóbr osobistych, ochrona  graficznych elementów…

Menu