01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7info@spidor.pl

Innovation in video games. Benefits for society. Force for good.

Innovation in video games. Benefits for society. Force for good.

W dniach 4-5.09.2018 odbyła się druga impreza organizowana przez ISFE w Parlamencie Europejskim. W tym roku wystawa zatytułowana była: „Innowacje w grach wideo – trwałe zmiany społeczne”. Podczas pokazu politycy z całej Europy mieli szanse doświadczyć innowacji w grach wideo oraz przekonać się, że gry służą nie tylko rozrywce. Dzięki imponującym prezentacjom: Nintendo Labo, ACO…

Wspólne stanowisko SPIDOR i ISFE w sprawie loot boxów.

Biorąc pod uwagę niedawne zainteresowanie mediów i regulatorów występującymi w grach loot boxami, chcemy jasno powiedzieć, że członkowie SPIDOR oraz federacji Interactive Software Federation of Europe są przekonani, że mechanika loot boxów w grach wideo nie ma cech hazardu.  Loot boxy to występujące w grach pudełka zawierające narzędzia, cechy, artefakty, które umożliwiają graczom przyspieszenie procesu…

Negocjacje w sprawie geoblokowania

W piśmie o trwających negocjacjach trójstronnych dotyczących proponowanego rozporządzenia w sprawie geoblokowania firmy proszą o wyłączenie z jego zakresu niematerialnych treści cyfrowych i usług audiowizualnych. Negocjacje powinny opierać się na tym, co zostało ustalone w wyniku konsultacji społecznych i oceny wpływu. Sygnatariusze niniejszego pisma reprezentują: stowarzyszenia zrzeszające właścicieli praw autorskich działających w europejskim sektorze audiowizualnym,…

Krótki Kometarz Becka – ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych

  Z przyjemnością informujemy, że właśnie ukazał się Krótki Komentarz Becka pod redakcją prof. P. Ślęzaka. Współautorem publikacji jest dr Ireneusz Matusiak, członek SPIDOR i reprezentant w Legal Affairs Committee Interactive Software Federation of Europe. Zachęcamy do lektury. https://www.ksiegarnia.beck.pl/serie-wydawnicze/krotkie-komentarze-becka    

Komunikat Komisji Europejskiej: Ochrona konkurencji: badanie sektora handlu elektronicznego pokazuje powszechność blokowania geograficznego w UE

 Wstępne ustalenia płynące z przeprowadzonego przez Komisję badania sektora handlu elektronicznego pokazują, że blokowanie geograficzne jest rozpowszechnione w UE. Spowodowane jest to częściowo jednostronnymi decyzjami przedsiębiorstw, które decydują się nie sprzedawać za granicę, ale również barierami umownymi ustanowionymi przez przedsiębiorstwa, uniemożliwiającymi konsumentom dokonywanie zakupów w internecie w innych państwach UE. Ochrona konkurencji_komunikat prasowy

Dyrektywa w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych – stanowisko ISFE

Dyrektywa w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych – stanowisko ISFE

Europejski przemysł gier wideo odniósł jeden z największych sukcesów w branży cyfrowej, bo też cyfrowy był od chwili powstania. Dlatego też z zadowoleniem przyjęliśmy inicjatywę Komisji Europejskiej, jaką jest Jednolity Rynek Cyfrowy (DSM) i chcielibyśmy pomóc Komisji w opracowywaniu praktycznych i innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie.Zdaniem europejskiej branży gier wideo, projekt dyrektywy nie zapewnia właściwej…

Stanowisko ISFE i SPIDOR – Jednolity Rynek Cyfrowy

Stanowisko ISFE i SPIDOR – Jednolity Rynek Cyfrowy

Nasze organizacje reprezentują szeroki wachlarz spółek w europejskim sektorze cyfrowym, które zatrudniają wielu europejskich obywateli. Optymistycznie przyjmujemy i zdecydowanie wspieramy plany Komisji Europejskiej, aby stworzyć europejski Jednolity Rynek Cyfrowy („JRC”), który stanowi istotną szansę zarówno dla europejskich konsumentów, jak i dla przedsiębiorstw. Nasze organizacje już od wielu lat dostarczają towary i usługi cyfrowe do różnych…

Europejska Branża Gier Wideo i Jednolity Rynek Telekomunikacyjny

Europejska Branża Gier Wideo i Jednolity Rynek Telekomunikacyjny

W związku z trwającą od kilku lat na forum krajowym, jak i na forum Unii Europejskiej dyskusją dotyczącą szeroko rozumianej sfery Internetu, a w szczególności zakresu realizacji w tej sferze praw podmiotowych i prowadzenia działalności gospodarczej z poszanowaniem dobrych obyczajów oraz zasad uczciwej konkurencji  – nie budzi żadnych wątpliwości, że Internet wymaga nowych regulacji prawnych….

Kancelaria Kochański Zięba Rapala i Partnerzy jako jedyna polska kancelaria nagrodzona w prestiżowym rankingu Financial Times Innovative Lawyers 2014

Kancelaria Kochański Zięba Rapala i Partnerzy jako jedyna polska kancelaria nagrodzona w prestiżowym rankingu Financial Times Innovative Lawyers 2014

Kancelaria Kochański Zięba Rapala i Partnerzy jako jedyna polska kancelaria nagrodzona w prestiżowym rankingu Financial Times Innovative Lawyers 2014 KZRP znalazła się w niezależnym, bezpłatnym rankingu najbardziej innowacyjnych kancelarii świata przeprowadzonym przez elitarny brytyjski dziennik Financial Times. Po raz pierwszy w historii tego rankingu, została wyróżniona polska kancelaria. W tym roku napłynęła do organizatorów rekordowa…

Mastering the Games. Business and Legal Issues for Video Game Developers

Mastering the Games. Business and Legal Issues for Video Game Developers

Światowa Organizacja Własności Intelektualnej opublikowała studium dotyczące ochrony praw własności inetelektualnej dla sektora gier wideo. Publikacja zatytułowana Mastering the Game. Business and Legal Issues for Video Game Developers wyjaśnia zagadnienia prawne znaczące z punktu widzenia dziłalności developerów gier oraz promocji ich produktów.  wipo_pub_959    

Menu