01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7info@spidor.pl

Nowe oznaczenie treści – Zakupy w grze

Wpis 4 z 60

Branża gier wideo dba o większą przejrzystość i promocję odpowiedzialnego korzystania z gier.

Branża gier z zadowoleniem przyjmuje inicjatywy związane z rozwojem systemów klasyfikacji wiekowej ESRB i PEGI w celu dodania nowych oznaczeń informujących rodziców i opiekunów o obecności ofert zakupu w grze.

PEGI (Pan European Game Information) jest obecnie w trakcie opracowywania nowego oznaczenia, które będzie towarzyszyć obecnym 7 ikonom treści informującym o zawartości w grze. Nowy deskryptor zakupu w grze zostanie wprowadzony w najbliższej przyszłości i zacznie pojawiać się na opakowaniach gier wkrótce po wdrożeniu.

ESRB (Entertainment Software Rating Board) również ogłosiła wprowadzenie nowego deskryptora dla ofert zakupu w grze.

PEGI dotychczas używała tego typu oznaczenia dla zakupów tylko w grach cyfrowych i mobilnych (np. w aplikacjach i grach w Google Play lub w sklepie Nintendo eShop), a teraz rozszerza tę funkcjonalność na gry pudełkowe, które również mogą zawierać oferty zakupów (np.: dodatkowe poziomy, skórki, przedmioty niespodzianki, utwory, wirtualną walutę, subskrypcje, karnety sezonowe i poprawki). Warto podkreślić, iż zakupy w grach są opcjonalne i nie są wymagane, aby w pełni cieszyć się grą.

W styczniu 2018 r. w systemie klasyfikacji PEGI zarejestrowano ponad 1814 wydawców gier wideo. System PEGI jest stosowany w ponad 30 krajach europejskich.

Narzędzia kontroli rodzicielskiej

Każda duża platforma gier ma dostępne narzędzia kontroli rodzicielskiej, które pozwalają rodzicom chronić prywatność dzieci i bezpieczeństwo online. Narzędzia te dają rodzicom możliwość zarządzania wydatkami w grze oraz monitorowania gier, z których korzystają ich dzieci, czasu ich gry i interakcji z innymi osobami.

Najważniejsze informacje o systemie PEGI znaleźć można na stronie www.pegi.info

Krajowe stowarzyszenia branżowe przygotowują jednak szereg dodatkowych platform, by dostarczyć rodzicom szczegółowych informacji, jak zaangażować się w gry wideo i zapewnić dzieciom bezpieczne i przyjemne doświadczenia.

Przykłady:

Polska: www.zapytajogry.pl

Polska: www.spidor.pl

Francja: www.pedagojeux.fr

UK:  askaboutgames.com

Niemcy: www.usk.de

Szwecja: www.fragaprataspela.se

Szwajcaria: www.jugendundmedien.ch

Holandia: www.mediaopvoeding.nl

Menu