01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7info@spidor.pl

Raport z badania MPIPS

Gry komputerowe/ wideo z przeznaczeniem na prezent dla dziecka kupują przede wszystkim kobiety i osoby powyżej 30 roku życia. Natomiast nastolatki i dwudziestolatki oraz mężczyźni kupują gry dla siebie. W związku z tym w kampanii informującej o PEGI należałoby skupić się na kobietach i osobach powyżej 30 lat, a jednocześnie na nastolatkach i ich rodzicach, aby zapobiec kupowaniu przez nich gier niedostosowanych do wieku.

Bardzo duże znaczenie mają w wyborze gier, które są kupowane, opinie osób znajomych. Szczególnie duży wpływ mają koledzy na najmłodszych respondentów. Dla kobiet i starszych respondentów, czyli osób kupujących gry dla innych, ponadprzeciętne znaczenie mają rekomendacje sprzedawców, co stwarza możliwość oddziaływania na nie poprzez ten kanał. W grupach tych rośnie także znaczenie reklamy telewizyjnej.

 

Menu