01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7zapytajogry.plinfo@spidor.pl

Branża gier staje do walki ze zmianami klimatu!

Wpis 4 z 115

23 września, w Nowym Jorku, przedstawicielstwo 21 firm branży gier wideo formalnie zobowiązało się do wykorzystania swoich mediów do walki z kryzysem klimatycznym. A to oznacza dotarcie do, bagatela, 970 milionów graczy! Plan brzmi:

  • ograniczyć emisję CO2 o 30 mln ton
  • zasadzić miliony drzew
  • znaleźć nowe rozwiązania z zakresu zarządzania energią, recyklingu urządzeń i pakowania

Plan ogłoszono dziś w ONZ podczas spotkania dot. działań na rzecz klimatu.

PLAY FOR THE PLANET ALLIANCE

Pod takim szyldem występuje 14 platform i producentów gier – m.in. członkowie SPiDOR – Sony, Microsoft i Ubisoft.

„Branża gier wideo może angażować, inspirować i porywać wyobraźnię miliardów ludzi na całym świecie. Dzięki temu jest niezwykle ważnym partnerem w rozwiązywaniu problemów związanych z klimatem ”

Inger Andersen – Dyrektor Programu Narodów Zjednoczonych ds. środowiska

„W PlayStation uważamy, że gry mają moc wywoływania zmian społecznych poprzez edukację, wywoływanie emocji i inspirowanie. Nie możemy być bardziej dumni z bycia częścią sojuszu Playing for the Planet Alliance i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co branża może wspólnie osiągnąć. ”

Jim Ryan, prezes i dyrektor zarządzający Sony Interactive Entertainment

Zobowiązania partnerów obejmują m.in.:

  • Sony Interactive Entertainment – dążenie do wykorzystywania w szerszym zakresie technologii energooszczędnych (zmniejszenie emisji CO2); wprowadzenie trybu niskiego poboru mocy w nowej generacji PlayStation; badanie śladu węglowego; działania edukacyjne
  • Microsoft – poszerzenie wdrożonego w 2012 roku programu operacyjnego na rzecz zmniejszenia emisji dwutlenku węgla; ograniczenie tej emisji o 30% w łańcuchach produkcyjnych urządzeń; certyfikacja 825 000 konsol Xbox jako neutralnych względem emisji CO2; działania angażujące graczy w nurt środowiskowy; inicjatywa „Buduj lepszy świat” w ramach której gracze podejmą ponad 20 mln działań prośrodowiskowych w grach
  • Ubisoft – opracowanie „zielonych” motywów w grach; wykorzystywanie materiałów z ekologicznych fabryk; wyeliminowanie 20 ton opakowań w przyszłych wydaniach Football Managera poprzez stosowanie alternatywnych, bazujących na recyklingu.

Członkowie Playing for the Planet Alliance: Creative Mobile, E-Line Media, Google Stadia, Green Man Gaming, iDreamSky, Internet of Elephants, Microsoft, Niantic Inc, Pixelberry, Reliance Games, Rovio, Space Ape, Sports Interactive, Supercell, Sony Interactive Entertainment, Strange Loop, Sybo, Twitch, Ubisoft, WildWorks and will be supported by Playmob.

Źródło: https://www.unenvironment.org/news-and-stories/press-release/video-games-industry-levels-fight-against-climate-change?fbclid=IwAR06thTOUJszrcu6hYpzLyYOTYMeJrT7ROtx_9hqVwBIXG486EaRLQxD4_4

Menu