01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7zapytajogry.plinfo@spidor.pl

European Parliament Creative Week

European Parliament Creative Week

„Przemysł kreatywny jest napędzany nie tylko przez mózg, ale również przez serce. Pasja jest podstawą tego, co robimy. To sprawia, że ​​branże działające w sektorze kreatywnym są unikalne i właśnie ta odmienność powinna znaleźć odzwierciedlenie w ramach regulacyjnych UE ”. powiedział Olaf Coenen, prezes @ISFE_Games na konferencji #EPCreativeWeek. EPCReative Week miała miejsce 20.03.2019 w Parlamencie…

Inauguracyjne seminarium prawne Gaming Lab

Inauguracyjne seminarium prawne Gaming Lab

12 marca 2019 dr Ireneusz Matusiak reprezentujący Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego uczestniczył w inauguracyjnym seminarium prawnym Gaming Lab organizowanym przez Fundację Koalicji na rzecz Polskich Innowacji. Spotkanie odbyło się w kancelarii Wardyński i Wspólnicy, a poświęcone było prawnym i biznesowym wyzwaniom rynku pierwotnego dystrybucji gier wideo.Seminaria prawne są częścią nowoutworzonego KPI Gaming Labu,…

Jak przyznawane są oznaczenia gier?

Jak przyznawane są oznaczenia gier?

Video Standard Council to jeden z administartorów systemu PEGI. Zajmuje się sprawdzaniem klasyfikacji gier, oznaczanych 12, 16 i 18. Z załączonego filmu dowiecie się, jak przebiega cały proces klasyfikacji gier.

ZAGADNIENIA PRAWNE GIER

W dniu 24.02.2019 dr Ireneusz Matusiak reprezentując Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego wygłosił wykład zatytułowany „Zagadnienia Prawne Gier komputerowych” dla słuchaczy Studiów Podyplomowych Nowych Technologii Polskiej Akademii Nauk. Wykład obejmował między innymi: wybrane zagadnienia prawa autorskiego, cywilnego i finansowego, kwestię ochrony konsumentów, w tym osób małoletnich oraz naruszenia praw własności intelektualnej.      

Gramy dla zdrowia!

Gramy dla zdrowia!

Gramy dla zdrowia! Ubisoft wspiera  jeden z największych w Europie ogólnopolski program profilaktyki cukrzycy i chorób cywilizacyjnych PoZdro Fundacji Medicover! Program skierowany jest do dzieci, młodzieży i rodzin. Celem  PoZdro! jest podniesienie świadomości na temat zdrowego stylu życia, właściwego żywienia, oraz zapobiegania nadwadze. Program realizowany jest pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Zdrowia. Podczas…

Stanowisko ISFE w kwestii klasyfikacji ICD-11 proponowanej przez Światową Organizację Zdrowia

Stanowisko ISFE w kwestii klasyfikacji ICD-11 proponowanej przez Światową Organizację Zdrowia

ISFE z zadowoleniem przyjęło zaproszenie na pierwsze spotkanie Światowej Organizacji Zdrowia z sektorem gier wideo. Celem spotkania było omówienie pozytywnego wpływu, jaki gry wideo mają na graczy i społeczeństwo. Stanowisko ISFE w sprawie ICD11 Branża gier wideo, która bardzo poważnie traktuje odpowiedzialność wobec graczy,  w szczególności w odniesieniu do osób małoletnich w wyniku współpracy licznych…

Stanowisko ISFE w sprawie loot boxów

Stanowisko ISFE w sprawie loot boxów

  Cieszymy się z możliwości dialogu z różnymi organizacjami w odniesieniu do obaw związanych z „zacieraniem linii między hazardem a grami”. Sektor gier wideo ma spore osiągnięcia w zakresie współpracy z organami regulacyjnymi w ważnych sprawach dotyczących ochrony konsumentów i bardzo poważnie bierze na siebie odpowiedzialność za rzetelne informowanie odbiorców gier, szczególnie w kwestii ochrony…

Cała prawda o PEGI

Kto klasyfikuje gry? Skąd biorą się oznaczenia PEGI i jakie są kryteria oceny? Co wiemy o mikropłatnościach oraz ustawieniach kontroli rodzicielskiej? Czy gry to tylko rozrywka? Jak wybierać gry dla dzieci? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tej bardzo krótkiej rozmowie Krzysztofa Piersy, autora książki „Komputerowy ćpun” z dr Dominiką Urbańską-Galanciak, autorką książki „Homo Player”.

Games for Impact

Games for Impact

W dniach 30.11 – 1.12 odbył się Miedzynarodowy Festiwal Games for Impact. Było to wydarzenie poświęcone grom wideo zaangażowanym społecznie, organizowane przez Filmotekę Narodową – Instytut Audiowizualny (FINA) i Fundację Indie Games, we współpracy z nowojorskim festiwalem Games for Change. Partnerami wydarzenia było Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz School of Ideas. Uczestnicy imprezy mogli…

SPIDOR na Indie Games Festival

W dniu 26.10.2018 roku dr Dominika Urbańska-Galanciak była członkiem jury w konkursie Indie Games Festival. Do konkursu na najlepszą polską grę niezależną zgłoszono 23 tytuły. Nagrodą główną dla zespołu projektowego jest możliwość zaprezentowania gry na targach Gamescom 2019. Partnerami konkursu byli: Klabater – polski niezależny wydawca i producent gier, magazyn CD-Action, agencja relacji inwestorskich –…

Menu