01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7zapytajogry.plinfo@spidor.pl

GRY WIDEO W SZKOLE

GRY WIDEO W SZKOLE

Gry wideo nie zastąpią regularnych lekcji. Mogą jednak bardzo mocno motywować i angażować uczniów w proces uczenia się. Niektórzy uczniowie mogą uznać pewne zagadnienia za dość skomplikowane, aż zetkną się z nimi w zabawie. Gry wideo są więc tylko dodatkowym sposobem na dotarcie do dzieci i na wyjaśnienie im trudnych tematów. Liczne badania pokazują, że…

European Parliament Creative Week

European Parliament Creative Week

„Przemysł kreatywny jest napędzany nie tylko przez mózg, ale również przez serce. Pasja jest podstawą tego, co robimy. To sprawia, że ​​branże działające w sektorze kreatywnym są unikalne i właśnie ta odmienność powinna znaleźć odzwierciedlenie w ramach regulacyjnych UE ”. powiedział Olaf Coenen, prezes @ISFE_Games na konferencji #EPCreativeWeek. EPCReative Week miała miejsce 20.03.2019 w Parlamencie…

Inauguracyjne seminarium prawne Gaming Lab

Inauguracyjne seminarium prawne Gaming Lab

12 marca 2019 dr Ireneusz Matusiak reprezentujący Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego uczestniczył w inauguracyjnym seminarium prawnym Gaming Lab organizowanym przez Fundację Koalicji na rzecz Polskich Innowacji. Spotkanie odbyło się w kancelarii Wardyński i Wspólnicy, a poświęcone było prawnym i biznesowym wyzwaniom rynku pierwotnego dystrybucji gier wideo.Seminaria prawne są częścią nowoutworzonego KPI Gaming Labu,…

Jak przyznawane są oznaczenia gier?

Jak przyznawane są oznaczenia gier?

Video Standard Council to jeden z administartorów systemu PEGI. Zajmuje się sprawdzaniem klasyfikacji gier, oznaczanych 12, 16 i 18. Z załączonego filmu dowiecie się, jak przebiega cały proces klasyfikacji gier.

ZAGADNIENIA PRAWNE GIER

W dniu 24.02.2019 dr Ireneusz Matusiak reprezentując Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego wygłosił wykład zatytułowany „Zagadnienia Prawne Gier komputerowych” dla słuchaczy Studiów Podyplomowych Nowych Technologii Polskiej Akademii Nauk. Wykład obejmował między innymi: wybrane zagadnienia prawa autorskiego, cywilnego i finansowego, kwestię ochrony konsumentów, w tym osób małoletnich oraz naruszenia praw własności intelektualnej.      

Gramy dla zdrowia!

Gramy dla zdrowia!

Gramy dla zdrowia! Ubisoft wspiera  jeden z największych w Europie ogólnopolski program profilaktyki cukrzycy i chorób cywilizacyjnych PoZdro Fundacji Medicover! Program skierowany jest do dzieci, młodzieży i rodzin. Celem  PoZdro! jest podniesienie świadomości na temat zdrowego stylu życia, właściwego żywienia, oraz zapobiegania nadwadze. Program realizowany jest pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Zdrowia. Podczas…

Stanowisko ISFE w kwestii klasyfikacji ICD-11 proponowanej przez Światową Organizację Zdrowia

Stanowisko ISFE w kwestii klasyfikacji ICD-11 proponowanej przez Światową Organizację Zdrowia

ISFE z zadowoleniem przyjęło zaproszenie na pierwsze spotkanie Światowej Organizacji Zdrowia z sektorem gier wideo. Celem spotkania było omówienie pozytywnego wpływu, jaki gry wideo mają na graczy i społeczeństwo. Stanowisko ISFE w sprawie ICD11 Branża gier wideo, która bardzo poważnie traktuje odpowiedzialność wobec graczy,  w szczególności w odniesieniu do osób małoletnich w wyniku współpracy licznych…

Stanowisko ISFE w sprawie loot boxów

Stanowisko ISFE w sprawie loot boxów

  Cieszymy się z możliwości dialogu z różnymi organizacjami w odniesieniu do obaw związanych z „zacieraniem linii między hazardem a grami”. Sektor gier wideo ma spore osiągnięcia w zakresie współpracy z organami regulacyjnymi w ważnych sprawach dotyczących ochrony konsumentów i bardzo poważnie bierze na siebie odpowiedzialność za rzetelne informowanie odbiorców gier, szczególnie w kwestii ochrony…

Cała prawda o PEGI

Kto klasyfikuje gry? Skąd biorą się oznaczenia PEGI i jakie są kryteria oceny? Co wiemy o mikropłatnościach oraz ustawieniach kontroli rodzicielskiej? Czy gry to tylko rozrywka? Jak wybierać gry dla dzieci? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tej bardzo krótkiej rozmowie Krzysztofa Piersy, autora książki „Komputerowy ćpun” z dr Dominiką Urbańską-Galanciak, autorką książki „Homo Player”.

Games for Impact

Games for Impact

W dniach 30.11 – 1.12 odbył się Miedzynarodowy Festiwal Games for Impact. Było to wydarzenie poświęcone grom wideo zaangażowanym społecznie, organizowane przez Filmotekę Narodową – Instytut Audiowizualny (FINA) i Fundację Indie Games, we współpracy z nowojorskim festiwalem Games for Change. Partnerami wydarzenia było Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz School of Ideas. Uczestnicy imprezy mogli…

Menu