01-205 Warszawa, ul. Młynarska 7info@spidor.pl

Gramy dla zdrowia!

Gramy dla zdrowia!

Gramy dla zdrowia! Ubisoft wspiera  jeden z największych w Europie ogólnopolski program profilaktyki cukrzycy i chorób cywilizacyjnych PoZdro Fundacji Medicover! Program skierowany jest do dzieci, młodzieży i rodzin. Celem  PoZdro! jest podniesienie świadomości na temat zdrowego stylu życia, właściwego żywienia, oraz zapobiegania nadwadze. Program realizowany jest pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Zdrowia. Podczas…

Stanowisko ISFE w kwestii klasyfikacji ICD-11 proponowanej przez Światową Organizację Zdrowia

Stanowisko ISFE w kwestii klasyfikacji ICD-11 proponowanej przez Światową Organizację Zdrowia

ISFE z zadowoleniem przyjęło zaproszenie na pierwsze spotkanie Światowej Organizacji Zdrowia z sektorem gier wideo. Celem spotkania było omówienie pozytywnego wpływu, jaki gry wideo mają na graczy i społeczeństwo. Stanowisko ISFE w sprawie ICD11 Branża gier wideo, która bardzo poważnie traktuje odpowiedzialność wobec graczy,  w szczególności w odniesieniu do osób małoletnich w wyniku współpracy licznych…

Stanowisko ISFE w sprawie loot boxów

Stanowisko ISFE w sprawie loot boxów

  Cieszymy się z możliwości dialogu z różnymi organizacjami w odniesieniu do obaw związanych z „zacieraniem linii między hazardem a grami”. Sektor gier wideo ma spore osiągnięcia w zakresie współpracy z organami regulacyjnymi w ważnych sprawach dotyczących ochrony konsumentów i bardzo poważnie bierze na siebie odpowiedzialność za rzetelne informowanie odbiorców gier, szczególnie w kwestii ochrony…

Cała prawda o PEGI

Kto klasyfikuje gry? Skąd biorą się oznaczenia PEGI i jakie są kryteria oceny? Co wiemy o mikropłatnościach oraz ustawieniach kontroli rodzicielskiej? Czy gry to tylko rozrywka? Jak wybierać gry dla dzieci? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tej bardzo krótkiej rozmowie Krzysztofa Piersy, autora książki „Komputerowy ćpun” z dr Dominiką Urbańską-Galanciak, autorką książki „Homo Player”.

Games for Impact

Games for Impact

W dniach 30.11 – 1.12 odbył się Miedzynarodowy Festiwal Games for Impact. Było to wydarzenie poświęcone grom wideo zaangażowanym społecznie, organizowane przez Filmotekę Narodową – Instytut Audiowizualny (FINA) i Fundację Indie Games, we współpracy z nowojorskim festiwalem Games for Change. Partnerami wydarzenia było Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz School of Ideas. Uczestnicy imprezy mogli…

SPIDOR na Indie Games Festival

W dniu 26.10.2018 roku dr Dominika Urbańska-Galanciak była członkiem jury w konkursie Indie Games Festival. Do konkursu na najlepszą polską grę niezależną zgłoszono 23 tytuły. Nagrodą główną dla zespołu projektowego jest możliwość zaprezentowania gry na targach Gamescom 2019. Partnerami konkursu byli: Klabater – polski niezależny wydawca i producent gier, magazyn CD-Action, agencja relacji inwestorskich –…

Stolica do sześcianu – konkurs dla dzieci

Stolica do sześcianu – konkurs dla dzieci

Dziś byliśmy z #RoxMb w siedzibie Microsoft Polska i budowaliśmy wraz z dziećmi z całej Polski Park Centralny przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie. To wszystko w świecie gry #Minecraft z okazji inauguracji konkursu organizowanego przez #Mindcloud Tytuł konkursu to Stolica do sześcianu. Zadaniem uczestników jest zaprezentowanie własnej wizji centrum Warszawy stworzonej w uniwersum gry Minecraft. Główną nagrodą w…

Seminarium European Schoolnet: Gry wideo w szkole: wyzwania i perspektywy

Seminarium European Schoolnet: Gry wideo w szkole: wyzwania i perspektywy

W dniu 12 września 2018 r. reprezentanci ISFE wzięli udział w seminarium eksperckim zatytułowanym „Wykorzystanie gier w edukacji: wyzwania i perspektywy” zorganizowanym przez European Schoolnet, Scientix i eConfidence. Seminarium jest elementem projektu mającego na celu opracowanie opartych na grze metodologii wspierających zmiany behawioralne związane z bezpiecznym korzystaniem z Internetu. Seminarium dotyczyło tego, w jaki sposób…

Większość rodziców kontroluje wydatki dzieci w grach – badania Ipsos

Większość rodziców kontroluje wydatki dzieci w grach – badania Ipsos

Według badań konsumenckich[1] przeprowadzonych przez Ipsos 40% rodziców dzieci grających w gry, przyznaje, że ich podopieczni dokonują zakupów w grach. Zdecydowana większość spośród tych rodziców (ponad 8 na 10) zawarła z dziećmi porozumienie odnośnie wydatków, które przybiera następujące formy: pytanie o pozwolenie przed każdym zakupem (60%), tygodniowy lub miesięczny limit wydatków (31%), wykorzystanie narzędzi kontroli…

Innovation in video games. Benefits for society. Force for good.

Innovation in video games. Benefits for society. Force for good.

W dniach 4-5.09.2018 odbyła się druga impreza organizowana przez ISFE w Parlamencie Europejskim. W tym roku wystawa zatytułowana była: „Innowacje w grach wideo – trwałe zmiany społeczne”. Podczas pokazu politycy z całej Europy mieli szanse doświadczyć innowacji w grach wideo oraz przekonać się, że gry służą nie tylko rozrywce. Dzięki imponującym prezentacjom: Nintendo Labo, ACO…

Menu